FAQ

Moet de taart of cupcakes gekoeld worden?
Dit hangt af van de gekozen vulling. Botercréme kan bijvoorbeeld langer buiten de koeling terwijl mascarpone, slagroom of roomkaas maximaal maar 3 uur buiten de koeling kan. Zet de taart en/of cupcakes nooit direct in de zon.
Kan ik de taart direct uit de koeling serveren?

Ja, echter raden wij aan om de taart volledig te laten ontdooien om te smaak te optimaliseren.

Kan ik de taart/cupcakes invriezen?

De meeste taarten kunnen voor 2 tot 3 maanden worden ingevroren. Doe een plastic zak om de taart met de taartdoos, maak deze goed dicht en plaats deze dan in de vriezer.

Houd er rekening mee dat sommige slagroomvullingen kunnen gaan stiften. Dit tast echter de smaak niet aan. Taarten met meringue zijn minder goed te bewaren omdat er kans is dat de meringue terugloopt en vocht verliest.

(On)gevulde en/of gedecoreerde cupcakes kunnen ingevroren worden. Zorg ervoor dat er niet teveel vocht bij kan komen en dat de cupcakes niet uitdrogen. Dit kan je doen door een ze in een plastic zak te verpakken.  De cupcakes zijn na 30 minuten ontdooid.

Hoe kan ik een ingevroren taart het beste ontdooien?

Haal de taart 24 uur voor het opdienen uit de vriezer en laat deze in de koelkast ontdooien met plastic zak en taartdoos. Haal de taart 1 tot 2 uur voor het serveren uit de koelkast. Laat de taart op een koele plek zonder deksel opdrogen. Fondant kan namelijk nat worden door condens.

Hoe kan ik het beste de taart aansnijden?

Gevulde biscuit taarten bekleed met fondant zijn veel machtiger dan bijvoorbeeld een appeltaart. Daarom is het raadzaam om de taart anders dan een appeltaart aan te snijden.

Gebruik voor het aansnijden van een taart altijd een scherp mes. Taarten met een krokante bodem zoals een appeltaart, snijd je het beste aan met een kartelmes. Taarten met een romige topping snijd je aan met een warm mes zonder kartels. Maak het mes heet door deze onder de hete kraan te houden of in een bakje met heet water te dopen.

Hoeveel stukjes kan ik uit de taart snijden?

Dit ligt aan het gekozen formaat. Wij gaan uit van een 6×6 cm voor een taartpunt.

Hoe bewaar ik mijn taart?

Een fondant taart kan op een koele plek ongeveer 3 dagen bewaard worden. Let op de houdbaarheid in verband met vullingen gebaseerd op slagroom met fruit of botercrème.

Een cheesecake kan je ongeveer 3 tot 4 dagen bewaren in de koelkast. Bewaar de taart in de taartdoos, doe een plastic zak om de doos, maak deze goed dicht en plaats de doos in de koelkast/vriezer.

Zijn de decoraties eetbaar?

Niet alle decoraties zijn eetbaar. Indien je hebt gekozen voor een figuurtje op de taart, is deze dus niet eetbaar. Boetseersels zijn gemaakt van fondant en wél eetbaar.

Wat is de minimum afname van cupcakes?
De minimale afname van normale cupcakes zijn 12 stuks. De minimale afname voor mini cupcakes zijn 24 stuks.
Kan ik een eigen taart standaard gebruiken?

Ja, dat is zeker mogelijk. Let hierbij wel op dat de taart op de juiste manier op de standaard wordt geplaatst. Jose bakery is niet verantwoordelijk voor de schade.

Hoe kan ik het beste de taart vervoeren?

Plaats de taart achter de passagiersstoel. Dit is namelijk de veiligste plek. Zorg ervoor dat er niks op de taart kan vallen en rij uiteraard voorzichtig.

Maken jullie ook glutenvrije taarten?

Nee, wij maken op dit moment nog geen glutenvrije taarten.

Gebruiken jullie marsepein of fondant?

Wij gebruiken voor onze taarten fondant. De prijzen op de website zijn dan ook op basis van fondant. Wij werken nog niet met marsepein.

Wat is fondant?

Fondant is een suiker pasta. Het bestaat voornamelijk uit suiker en glucose.

Wordt er alcohol in de taarten gebruikt?

Er wordt geen alcohol gebruikt bij het maken van de taarten. Indien er alcohol wordt gebruikt bij een bepaalde vulling wordt dit vermeld.

Kan ik een foto op de taart krijgen?

Ja, dat is mogelijk. Bestel een slagroomtaart met plaatje of een fondant taart met plaatje, upload de gewenste foto of mail deze door naar info@josebakery.nl.

Is het mogelijk om mini cupcakes te vullen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De cupcakes zijn hier te klein voor.

Hoe moet ik bestellen?
  1. Plaats het gewenste artikel in het winkelwagen
  2. Log in of vul je persoonlijke gegevens in
  3. Kies een bezorgdatum en tijd. Vul een afleveradres in of kies een adres uit jouw adressenboek
  4. Kies een betaalwijze. Je kunt kiezen om te betalen via iDEAL, PayPal of overboeking. Na de betaling ontvang je een bevestiging van de bestelling via de mail. In deze bevestiging staat het factuur- en afleveradres, prijs, aantal producten etc.
Hoever van tevoren moet/mag ik bestellen?

Wij raden je aan om 1/2 weken van tevoren de bestelling te plaatsen. Dit omdat wij voor sommige taarten speciale materialen aanschaffen of zijn er extra voorbereidingen nodig.

Mocht je door omstandigheden niet de tijd hebben gehad om de bestelling de plaatsen, neem dan contact met ons op voor eventuele mogelijkheden.

Kan ik een bestelling nog wijzigen?

De bestelling kan 3 dagen voor levering gewijzigd worden, indien deze nog niet gereed is gemaakt of is verzonden. Let hierbij wel op dat Jose bakery een meerprijs kan gaan vragen. Dit resterende bedrag dient overgemaakt te worden. Vermeld hierbij het bestelnummer.

Ik heb mijn bestelling gemist. Wat kan ik nu doen?
Kan gebeuren! Wij leveren indien mogelijk de taart af bij de buren. Zijn de buren ook niet thuis? Dan moet er een nieuwe bezorgafspraak worden ingepland. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen de taart af te halen.
Op welke manieren kan ik betalen?

De bestelling kan worden afgerond door te betalen via iDEAL, bankoverboeking of PayPal. Vermeld bij het overboeken het factuur en/of bestelnummer.

Kan ik een factuur ontvangen?

Facturen worden automatisch meegestuurd bij het plaatsen van een bestelling. Onder mijn facturen bij mijn bakery vind je een overzicht van facturen van alle bestellingen. Deze facturen kunnen als pdf gedownload worden.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De vermelde prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Hoe wissel ik een kortingscode in?

Ga naar je winkelmandje. Onder het overzicht vind je een balkje waar je de code kan intoetsen.

Mocht je dit vergeten zijn, kan deze code nog worden ingetoetst bij het betalen van de bestelling.

Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelling kan 3 dagen voor levering kosteloos geannuleerd worden. Je ontvangt binnen 48 uur het bedrag terug zoals deze is betaald.

Word de bestelling late dan 3 dagen geannuleerd dan wordt er 50% van het totaal bedrag ingehouden. Dit omdat wij de materialen al hebben aangeschaft en klanten hebben misgelopen.

Hoe moet ik een bestelling retourneren?
    1. Vul het bijgeleverde retourformulier in zijn geheel in. Kies een reden van retour en noteer het nummer in het vakje achter het product dat je wil retourneren.
    2. Sluit het ingevulde retourformulier met de te retourneren artikel(en) in de originele verpakking.
    3. Plak het bijgeleverde retouretiket zorgvuldig over het gehele etiket van de heenzending.
    4. Geef het pakket af bij een postNL locatie naar eigen keuze.
Hoe kan ik een gekocht artikel omruilen?

Feestartikelen mogen alleen worden geruild als deze ongebruikt en in de originele verpakking zijn. Het product kan worden geretourneerd volgens de instructies op het retourformulier. Hierna kun je een nieuwe bestelling plaatsen.

Hoe kan ik een artikel retourneren zonder retourformulier?

Taarten, cupcakes, macarons, cakepops kunnen helaas niet geretourneerd worden. Voor het retourneren van feestartikelen adviseren wij jou bij de retour een begeleidende brief toe te voegen met vermelding van jouw naam, adres, ordernummer en reden van retour.

Kan ik de taart en feestartikelen op een andere datum laten bezorgen?
  1. Kies bij de bezorging voor geselecteerde producten laten bezorgen om meerdere adressen
  2. Kies het gewenste product.
  3. Open het adresboek of vul het bezorgadres in.
  4. Kies een bezorgdatum en tijd.
Wanneer moet ik verzendkosten betalen?

Je betaald € 6,95 per bezorging voor taarten/cupcakes/cakepops/macarons.

Kan ik de bestelling ook zelf ophalen?

De bestelling kan afgehaald worden aan ons adres in Alkmaar.

Waar bezorgen jullie?

Feestartikelen worden bezorgd door heel Nederland. De taarten worden in overleg bezorgd op een gewenst adres.

Op welke dagen worden er geleverd?

Feestartikelen worden binnen 1-2 werkdagen na het plaatsen van jouw bestelling thuis bezorgd. Taarten worden op de afgesproken tijden bezorgd.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling heb gemist?

Taart

De taart word afgeleverd bij de buren. Wij proberen contact met je op te nemen. Wij wachten max 30 minuten ivm andere bezorgingen. Daarna kan er en andere afspraak gemaakt worden. Let op dat de bezorgkosten voor de tweede bezorging voor de koper zijn.

Feestartikelen

Het pakket wordt afgeleverd bij de buren.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Onder mijn bestellingen op mijn bakery vind je de status van jouw bestelling. Je ontvangt een bericht voordat de artikelen naar jou worden verzonden.

Ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

Dat is erg jammer om te horen. Neem contact op met de klantenservice.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Dit kan via de e-mail, facebook, Twitter, WhatsApp en de telefoon

Hoelang duurt het voordat ik een reactie krijg?

Whatsapp: binnen 2 uur

Mail: binnen 24 uur

Facebook: binnen 2 uur

Waar zijn jullie gevestigd?

Jose bakery heeft nog geen winkel waar jullie heen kunnen komen. Wij werken vanuit Alkmaar.

Hoe dien ik een klacht in?

Wat jammer dat je een klacht hebt. Vul het klachtenformulier in.

Wat kan ik allemaal met een account doen?

Met een account kan je jouw bestellingen bekijken en jouw gegevens opslaan waardoor je sneller kunt bestellen.